VTIP   TÝDNE
VTIP TÝDNE

Učitel se ptá prvňáčka:
„Tomášku, doma se také modlíš před jídlem?“
„Ne, to jen ve školní jídelně, maminka vaří dobře.“

Náhradní plnění

Jelikož jsme firma se statutem chráněných pracovních míst, rádi Vám poskytneme na veškeré produkty, práce a dodávky tzv. náhradní plnění.

Za poskytnutí náhradního plnění si nic navíc neúčtujeme!


 

Rezervace NP na celý rok:

Našim zákazníkům, kteří ví, v jakém finančním objemu potřebují pokrýt fakturaci v režimu náhradního plnění, doporučujeme, aby si u nás již na začátku roku zarezervovali náhradní plnění v potřebné výši. Stačí nám napsat nebo zavolat, a řící, v jakém objemu se u nás chystáte v průběhu roku nakupovat, a budete tak mít jistotu, že i ke konci roku pro Vás budeme náhradní plnění mít. Objem fakturace v režimu náhradního plnění se mění podle počtu námi zaměstnaných osob.

 

Vkládání do registru MPSV:

Faktura za dodané zboží nebo služby obsahuje informaci o tom, že spadá do režimu náhradního plnění. Uplaťnovaná výše NP se řídí fakturovanou částkou bez DPH. Po uhrazení faktury vkládáme (musíme tak učinit do 30 dní) informace o této faktuře na portál MPSV i s emailovým kontaktem na Vás, kdy Vám následně přijde oznámení o tomto vkladu, a Vy musíte tyto údaje včas potvrdit, jinak tato faktura nebude v režimu NP ministerstvem uznána.

 


 

Rok 2018 přináší změny v poskytování náhradního plnění a zaměstnávání osob se zdravotním znevýhodněním. Bohužel limity fakturací v režimu náhradního plnění se změnily - snížily, proto je lepší si u nás náhradní plnění rezervovat. V praxi to znamená to, že když už teď víte, že v průběhu roku budete kupovat učebnice, nábytek či pomůcky, a budete potřebovat při fakturaci využít náhradní plnění, jednoduše nás o této skutečnosti uvědomte již teď.

Ohledně otázek k principům náhradního plnění nás neváhejte kdykoli kontaktovat na čísle 596 615 290, rádi Vám vše vysvětlíme a pomůžeme.

 

Co je to náhradní plnění?

Zaměstnavatelé s více než 25 zaměstnanci v pracovním poměru jsou povinni zaměstnávat osoby se zdravotním postižením ve výši povinného podílu těchto osob na celkovém počtu zaměstnanců zaměstnavatele. Povinný podíl činí 4 %. 

Tuto povinnost zaměstnavatelé plní:

a) zaměstnáváním v pracovním poměru,
b) odebíráním výrobků nebo služeb od zaměstnavatelů zaměstnávajících více než 50 % zaměstnanců, kteří jsou osobami se zdravotním postižením, nebo zadáváním zakázek těmto zaměstnavatelům nebo odebíráním výrobků nebo služeb od osob se zdravotním postižením, které jsou osobami samostatně výdělečně činnými a nezaměstnávají žádné zaměstnance, nebo zadáváním zakázek těmto osobám, nebo
c) odvodem do státního rozpočtu,
nebo vzájemnou kombinací způsobů uvedených v písmenech a) až c).

 

Proč nakupovat od firem, které zaměstnávají osoby se zdravotním znevýhodněním?

Nákup zboží u firem, které zaměstnávají osoby s tělesným postižením, jako jsou osoby se zdravotním postižením (OZP) a osoby se zdravotním postižením v těžkém stupni (ZTP), může být pro zákazníky plný výhod. Tyto firmy totiž vynakládají úsilí, aby se postaraly o své zaměstnance a pomohly jim překonávat překážky, které jim brání v práci. Některé z výhod nákupu u takových firem jsou:

  1. Společenská odpovědnost: Když nakoupíte u firmy, která zaměstnává osoby s tělesným postižením, podpoříte společenskou odpovědnost a pomůžete zlepšit život těchto osob.

  2. Kvalitní produkty: Tyto firmy často zaměstnávají talentované a zkušené zaměstnance, kteří vyrábějí kvalitní produkty, takže máte jistotu, že koupíte produkt, který splňuje vaše požadavky na kvalitu.

  3. Podpora lokálního hospodářství: Když nakoupíte u firem, které zaměstnávají osoby s tělesným postižením, podpoříte lokální hospodářství a pomůžete rozvíjet lokální ekonomiku.

  4. Lepší zákaznický zážitek: Tyto firmy často dbají na spokojenost svých zákazníků a snaží se jim poskytnout co nejlepší zákaznický zážitek. To znamená, že se můžete těšit na vynikající služby a péči o zákazníky.

V každém případě nákup u firem, které zaměstnávají osoby s tělesným postižením, je skvělý způsob, jak podpořit společenskou odpovědnost a pomoci těmto osobám v jejich každodenním životě. Navíc, když nakoupíte u takových firem, máte jistotu, že získáte kvalitní 

produkty a služby a zároveň podpoříte rozvoj lokálního hospodářství. Tak proč neinvestovat své peníze do něčeho smysluplného a učinit tím rozdíl v životech osob s tělesným postižením? Nakupování u firem, které tuto skupinu zaměstnávají, představuje výbornou příležitost k tomu, abyste mohli být součástí pozitivní změny a udělat dobrý skutek.

V našem e-shopu zaměstnáváme osoby s tělesným postižením a těšíme se na to, že Vám poskytneme kvalitní produkty a služby, které budou splňovat vaše očekávání. Tak neváhejte a navštivte nás, abyste se mohli stát součástí tohoto smysluplného úsilí!


 

Nezákonná přefakturace aneb zneužívání náhradního plnění

 

Jak je náhradní plnění zneužíváno­­?

Od 1. 1. 2012 vstoupila v platnost novelizace zákona o zaměstnanosti a to i díky nárůstu zneužívání v oblasti poskytování náhradního plnění formou tzv. „přefakturace“.

Je konec přefakturace

Přefakturace vznikala propůjčení výhod, které zaměstnavatelům s více než 50 % osob se zdravotním postižením poskytuje stát. Přefakturace nikdy nebyla legální a firmy zavádějí své klienty do slepých ulic. Např. nabízejí svým zákazníkům svůj sortiment (ochranné pomůcky, kancelářské potřeby ap.), ale fakturují je na základě smlouvy o spolupráci s jinou společností, která podmínky o zaměstnávání OZP (ZTP) splňuje.  

Jak to fungovalo v praxi

Jako zákazník odeberu mýdlo od firmy Nekuda a syn spol. s r.o. Tato firma však neposkytuje zaměstnávání OZP z více jak 50%, a proto nesplňuje podmínky pro poskytování náhradního plnění. Mýdlo mi doveze, ale na dodacím listě a faktuře bude jiná firma, jejímž předmětem podnikání je kovovýroba, nikoliv výroba mýdla. Tato firma ale podmínky o zaměstnávání OZP splňuje. Současně si přirazí svojí marži cca 15-20%.

Důsledky špatného plnění povinného podílu

Problém nastane při kontrole z Úřadu práce. Nekuda a syn spol. s r.o. i firma uvedená na faktuře dostanou od úřadu postih formou statisícové pokuty a úřad označí tento způsob poskytování náhradního plnění za neplatný. Samozřejmě ÚP vůbec nezajímá, že je již polovina roku a já jako zákazník mám odebráno zboží např. za 2.000.000,-Kč. To znamená, že jsem 2.000.000,- vyhodil/-a a navíc ještě musím odvést finanční odvod za povinný zákonný podíl.

Oprávnění poskytovatelé náhradního plnění

Náhradní plnění mohou poskytovat pouze firmy, které zaměstnávají více jak 50% zaměstnanců se zdravotním postižením (OZP) v pracovním poměru. Dalšími oprávněnými poskytovateli jsou přímo OSVČ se zdravotním postižením, které ovšem nemají dalšího svého zaměstnance.

Změny a omezení v poskytování náhradního plnění 

Od 1. 1. 2012 je možné poskytnout náhradní plnění v max. výši 36násobku hrubé měsíční mzdy (cca 850.000,-Kč) na jednoho přepočteného pracovníka se zdravotním postižením.

Prohlášení o oprávněnosti poskytování náhradního plnění

Je dobré si zajistit od zaměstnavatele s více než 50% osob se zdravotním postižením potrvzení či čestné prohlášení o této skutečnosti. Nechte si vystavit garanci, ve které poskytovatel může předem jednoznačně garantovat určitý objem náhradního plnění v daném kalendářním roce.

(z webu nahradni-plneni-kalkulacka.cz)